F.A.Q.

  • ONZE VISIE
  • JIJ BENT...
  • GASTVRIJ
  • ROOSTER
  • SALARIS
  • ZIEKTE
  • Honger?

Niet lullen, maar poetsen.

Geen woorden, maar daden.

Ooit gestart uit ambitie en passie met een kleine groep vakidioten, waar we in de afgelopen jaren vele enthousiastelingen aan toe hebben mogen voegen. En daar ben jij er 1 van! Samen werken we keihard om onze gasten blij te maken.

We staan waar we nu staan door iedere dag een beetje beter te worden. Door stap voor stap, detail na detail; gewoon te doen! Het is niet erg als het niet meteen lukt zolang je het opnieuw probeert en durf te blijven doen. Gewoon doen.

Ons geheim

Ons geheim is een bijzondere bedrijfscultuur waar je collega’s als familie gaan voelen. Openheid en transparantie zijn hierin erg belangrijk. Jij kunt jezelf zijn want alleen dan ben je op je gemak. De diversiteit van collega’s maakt ons een sterk team en daarom waarderen we elkaar. 1 ding hebben we allemaal gemeen; van buitengewone betekenis zijn voor elkaar en anderen. We zorgen graag en kicken op tevreden reactie’s. Of de reactie nu gaat om het gebrouwen bier, het smaakvolle gerecht of de oplossing van een probleem.

Wat we doen, bestaat al. Wat ons uniek maakt, is de sfeer. Die is uniek!

Onze missie

Als team is het goed om 1 ding te bewaken; de totaalbeleving. Alleen met de juiste beleving tover je iedere dag een glimlach om iemands gezicht. Of dit nu jouw collega, gast of klant is…

Beleving is het prikkelen van alle zintuigen. Van website en reservering tot het etiket en de gastheer/vrouw…. alles hoort te kloppen;

 

Mijn taak? Een glimlach op het gezicht van de gast toeveren

GASTVRIJ

Iedere gast een onvergetelijke ervaring laten beleven. Je zet nét dat extra stapje zodat jouw gasten optimaal genieten. Gewoonweg omdat jij ook graag zelf dit zou willen ervaren als gast.

EERLIJK, OPEN & DIRECT

Dat staat op ons lijf geschreven. Jij kan zijn wie je bent en daar hebben we respect voor. Alleen als jij in je kracht staat, kun je je doel behalen. We respecteren elkaar en zijn eerlijk ten alle tijde. In onze transparante organisatie weet je wat je aan elkaar hebt.

Wij zijn een bedrijf waar je collega’s ook je vrienden zijn. Dat is namelijk onze kracht! Want alleen voor vrienden wil je het beste en durf je de waarheid te zeggen. Samen maken we het succes. En is het gezellig, want dat is net zo belangrijk!

TEAMPLAYER

We hebben elkaar nodig om tot resultaat te komen en dit begrijp jij als geen ander. Samen sta je sterk. Nee, BEN je sterk. Wat jouw zwakte is, kan iemands anders talent zijn. En visa versa. Zo versterk je elkaar en ben je een topteam.

Gastvrijheid gaat niet om grote dingen, maar om kleine dingen op het juiste moment

Gastvrijheid-strijders

Een gave locatie, een prachtig pand en ambachtelijke producten….. zonder gastvrijheid is het allemaal weinig waard. Gastvrijheid draait niet alleen om een vriendelijke lach of een hartelijke ontvangst, maar om álles wat de gast ervaart. We zijn trots dat we bij ieder bedrijf hoog scoren op gastvrijheid! Dat is wat bij ons het zwaarste telt. Iedereen maakt fouten maar het gaat erom hoe je het oplost, hoe de gast zijn bezoek heeft ervaren en of hij graag weer terug komt.

 

Welkom!

Bij binnenkomst voelt het als thuiskomen, niets is teveel gevraagd en gasten blijven altijd langer hangen dan gepland. Niet om dat het te lang duurt, nee, omdat ze gewoonweg niet naar huis willen. Jullie zorgen ervoor dat onze gasten zich welkom voelen, het constant naar hun zin hebben, gezien worden en naar wordt geluisterd, en met een goed gevoel (en gevulde buik) weer naar huis gaan. Om vervolgens al in de agenda te kijken wanneer ze weer terug kunnen komen. En dat vinden wij het mooiste compliment!

,Voor de beleving van een gast hoef je niet te studeren’’,

,,Ga van jezelf uit. Welke irritatiefactoren spelen bij jou op? Wat vind je fijn? Waarom zou je een restaurant aanraden bij vrienden en familie?’’

Fouten maken mag

We zullen bij een klacht nooit naar elkaar wijzen, maar lossen het, zonder dat onze gast er iets van merkt, met elkaar op. Zo werkt dat! Fouten zijn niet te voorkomen, maar je kunt ze wel met een positieve oplossing overtreffen. En dat draagt bij aan de gast-beleving. Aan zijn herinnering aan ons.

Hard werken en iets doen wat niet leuk is, noemen we stress.

Hard werken en iets leuks doen, noemen we passie.

Rooster

In Nostradamus kun je je rooster zien. Het rooster wordt enkele weken vooruit gepubliceerd zodat iedereen op tijd weet wanneer hij of zij moet werken.

 

 

Beschikbaarheid

In Nostradamus kun je zelf je beschikbaarheid invoeren tot 4 weken van tevoren. Let dus op dat je dit op tijd doet.

 

 

Ruilverzoeken

Via Nostradamus kun je ruilverzoeken indienen. Als je met een collega een dienst wil ruilen, kun je tot 1 week van tevoren een ruilverzoek indienen. Als je dit korter dan een week van tevoren doet, wordt deze in principe afgekeurd, tenzij er een goede reden voor is. Zorg er dus voor dat je op tijd plant en vooruit kijkt.

 

 

Stand-by diensten

Als het nodig is werken we met stand-by diensten, omdat het soms lastig te voorspellen is hoe druk het zal worden. Deze worden in het rooster aangegeven met het label ‘stand-by’. Mocht het bijvoorbeeld slecht weer worden, kan het zijn dat deze dienst van tevoren gecanceld wordt.

Als je bent ingepland op een stand-by dienst, moet je zorgen dat je binnen een kwartier bij de stadsbrouwerij bent op het moment dat je wordt gebeld. Als je niet wordt opgeroepen om te komen werken als je stand-by staat, krijg je als tegemoetkoming toch een uur uitbetaald.

 

 

Urenregistratie en pauze

Je zorgt dat je altijd 5-10 minuten voor aanvang van je dienst aanwezig bent, zodat je op tijd bent omgekleed en op de vloer staat. Je klokt aan het begin van je werkdag in met je vingerafdruk.

Bij het uitklokken geef je vervolgens aan hoeveel pauze je hebt gehad. Rokers geven altijd 15 minuten pauze aan.

Verlof en vakantie

Via Nostradamus kun je een verlofverzoek indienen voor een vakantie of weekend weg. Ook dit kan tot 4 weken van tevoren. De roostermaker keurt dit verzoek goed of af. Je ziet in dit systeem ook meteen je vakantie en over/ min uren.

Fijne vakantie!

Urencorrectie

Als je een keer bent vergeten in- of uit te klokken, kun je via Nostradamus een urencorrectie sturen met de juiste uren.

Let op: als je dit te vaak doet, heeft dit consequenties. Wees dus accuraat met in- en uitklokken.

Welke 4 woorden zijn beter dan “ik hou van jou?”

“Je salaris is gestort.”

SALARIS

Elke maand ontvang je je salaris en je loonstrookje. Parttimers worden elke maand rond de 9e uitbetaald, fulltimers worden elke maand rond de 24e uitbetaald.

Fooi

Naast je salaris ontvang je ook fooi. Van de totale fooi wordt elke maand €100,- opzij gezet voor de organisatie van een personeelsfeest. De rest van de fooi wordt op basis van het aantal gewerkte uren evenredig verdeeld onder iedereen die in de horeca en keuken werkt.

 

Loonstrookjes

Je loonstrookje kun je inzien door middel van de app Nmbrs. Dit programma is te gebruiken via de app of online. Je inloggevens ontvang je via personeelszaken.

 

Reiskosten

Heb je reiskosten gemaakt bij bijvoorbeeld het bezorgen van producten of het werken op een andere locatie? Dan kun je die bij ons indienen.

 

Veel beterschap!

Ziekte

Als je ziek bent, meld je je voor 09:00 ’s ochtends telefonisch ziek bij de bedrijfsleider (dus niet appen!). Daarnaast stuur je een mailtje met je ziekmelding naar personeelszaken@stadsbrouwerij013.nl

Bij de ziekmelding vermeld je geschatte duur van je afwezigheid. Verder dien je tijdens de periode van ziekte telefonisch bereikbaar te zijn en vanzelfsprekend blijf je thuis en doe je er alles aan om weer beter te worden.

Indien je langer ziek bent kan een Arbo-arts worden ingeschakeld.

 

Beter?

Zodra je hersteld bent, meld je je weer beter bij je leidinggevende én per e-mail bij personeelszaken. Wanneer je tijdens werktijd ziek naar huis gaat, meld je je persoonlijk af bij je leidinggevende en per e-mail bij personeelszaken.

Opscheppen is alleen leuk als je honger hebt

Drinken

Als je aan het werk bent, kun je altijd koffie, thee of fris pakken. Er staan grote flessen fris in de koeling voor het personeel. Er wordt dus niet uit kleine flesjes gedronken
Na het werken zin in een biertje? Gezellig! Je hebt recht op twee sluitdrankjes (tapbiertjes, fris of wijn). Deze moeten wel worden aangeslagen in de kassa om de voorraad kloppend te houden.

Eten

Als je overdag aan het werk bent, kun je gebruikmaken van een personeelslunch (€3,-). Als je voor 17.00u begint met werken, kun je gebruik maken van een personeelshap (€4,-).

Deze reken je direct af als je gaat eten. Als je om of na 17:00u begint met werken, zorg je dat je thuis hebt gegeten.

 

Eet smakelijk!

X