Waarom reviews zo belangrijk zijn

Waarom reviews zo belangrijk zijn

Reviews zijn enorm belangrijk in de horeca!

Maar liefst 60% zoekt een bedrijf op voordat hij reserveert

 

Betrouwbaar of niet, tegenwoordig bepalen de online reviews van klanten hoe ‘betrouwbaar’ ene bedrijf is.

Wel 92% raadpleegt de online reviews voordat ze een reservering plaatsen of een product kopen!

 

Alvast een paar feitjes:

  • Google, Tripadvisor, The Fork….. gebruiken de reviewscore bij het bepalen van de volgorde in de zoekresultaten;
  • 92% raadpleegt reviews online;
  • 82% vertrouwt online reviews als persoonlijke aanbevelingen;
  • 68% is geneigd om een horecazaak te bezoeken als er veel positieve reviews zijn;
  • 54% geeft aan dat een horecazaak minstens een 4 sterren rating moet hebben alvorens hij er reserveert;
  • Klanten zijn bereid 31% méér te betalen als een zaak top reviews heeft!

 

 

Jij checkt toch ook even snel de reviewsscore bij een nieuw telefoonhoesje op Ali Express?

 

Oh nee! Een slechte review!

  • 40% reserveert of koopt niet bij een zaak die slechte reviews heeft;
  • 91% van je klanten die ontevreden waren, zullen nooit meer terugkomen naar je zaak;

 

“Hoger in Google dankzij meer en goede reviews!”

 

Wat kunnen we samen doen?

  • Gasten altijd vragen, op een leuke manier, om een review achter te laten. “Hebben jullie het fijn gehad”, “Oh zo heerlijk gegeten!”, “Wat fijn om te horen! Mocht je er tijd en zin voor hebben, zou je dan misschien een online review willen achter laten? Dat vinden we heel erg fijn.”
  • Gasten mailen na een reservering. Dit doen de managers al vaak en zeker 15% schrijft hierna een review
  • De reviews altijd antwoorden en bedanken
  • Negatieve reviews goed behandelen

 

Laat jij wel eens een review achter? Hopelijk doe je dit ook bij andere bedrijven nu je weet hoe belangrijk het voor hen is 🙂